Us informem que des de la CGT hem convocat eleccions sindicals pel comitè d’empresa al centre de treball de DXC Consultoria Sant Cugat.

Un cop el centre de treball s’ha reobert i el sistema de teletreball no modificarà la situació existent, és el moment en que la plantilla decideixi quina candidatura defensa més els drets i interessos dels treballadors/es a DXC. Us adjuntem un document explicatiu de com funcionen les eleccions sindicals i un comitè d’empresa.

Tanquem un periode molt convuls donada la irrupció primer de la pandèmia i de la situació actual on el teletreball, i la forma com s’ha gestionat, ha incidit molt en la nostra vida tant laboral com personal. Des de la CGT hem fet un esforç molt elevat per tal que les dificultats i canvis continus legals no fossin un impediment per baixar la nostra iniciativa, tot el contrari la vam incrementar encara més per subsanar aquests obstacles.

Actualment al comitè d’empresa de Sant Cugat Consultoria només hi ha un sindicat, la CGT, amb presència a les 3 empreses principals del grup (Consultoria, Outsourcing, Processos de Negoci) i a diferents centres de treball de l’estat. Això és molt important doncs els grans assumptes l’empresa els tracta sempre a nivell estatal, el que vol dir que si un sindicat només té representació a un centre, l’empresa li fa, com podeu imaginar, un cas relatiu. La raó és que a efectes legals el que val són les representacions de delegats sumats de tots els centres.

Ja tindrem temps de repassar tota la feina realitzada i els resultats d’aquesta. A la CGT, únic sindicat al centre de treball que ha realitzat assemblees de treballadors, practiquem la transparència perquè no entenem defensar els drets de la plantilla sense que no estiguem tots informats al moment.

Intentarem que la participació sigui màxima: És molt important que donis la teva opinió, sigui la que sigui, el dia de la votació doncs a més participació, amb més compte va l’empresa en el futur. Serà complicat, cap dubte, perquè la votació telemàtica no està inclosa explícitament a la normativa.

Vols participar a la candidatura?

Al document adjunt teniu més detalls, però t’animem a sumar-te a la candidatura per la CGT: Si creus positiva la nostra tasca, iniciativa i vigilància pels nostres drets, envia’ns un email aquí mateix i t’indiquem com!

Recordem, com sempre, que les candidatures són públiques (altres sindicats en anteriors eleccions amagaven aquest fet i després venien les sorpreses…)

Mentre es realitza aquest procés i des del dia posterior, seguirem com sempre: cada dia dedicant les màximes energies i fent tot el posible per millorar les condicions de la plantilla de DXC.