El moviment feminista de Catalunya s’ha dirigit als sindicats catalans per demanar que es convoqui Vaga General aquest 8M, dia de la dona treballadora. La CGT comparteix que hi ha prou motius per tal de que qui vulgui pugui exercir el dret de vaga i participi a les diverses accions i reivindicacions que hi haurà durant tota la jornada.

Per tant, la CGT convoquem Vaga amb l’abast de qualsevol dona o home que treballi a la comunitat autònoma de Catalunya.

Els motius són evidents i molt durs:

La dona segueix cobrant un 23% menys que els homes segons indica l’INE, bretxa salarial que s’eixampla durant tota la vida al percebre pensions que no permeten viure amb dignitat. Les dones estem fartes de ser rebutjades quan som joves per si ens quedem prenyades, i fartes de ser-ho quan no ho som si tenim fills o filles. Filles que hem de criar en exclusiva nosaltres, com ens diuen que ha de ser. Som les que patim més la precarietat perquè hi ha una cultura empresarial que considera normal explotar-nos amb major intensitat.

Patim una violència estructural pel fet de ser dones, 2022 es tanca amb 44 assessinats per violència masclista. El número total és molt més alt ja que el govern només té en compte les morts amb existència d’una relació sentimental prèvia. Aquests crims són només la punta de l’iceberg de les agressions físiques, psicològiques, assetjaments sexuals o mensyteniments que suportem només pel fet d’haver nascut dones. A l’estat espanyol l’any passat hi ha hagut 6 violacions amb penetració CADA DIA. Un creixement del 50% respecte les que hi van haver l’any 2020.

Des de la CGT de Catalunya creiem que cal aturar aquestes situacions patriarcals de dominació i explotació sobre les dones. Que cal que les dones estem al davant de les reivindicacions, però amb tota la societat al costat per arraconar les conductes masclistes i empresarials que ens volen sotmetre. Per tot això, aquest 8 de març, dia de la dona treballadora, fem una crida a la realització de vaga laboral, participació a les protestes reivindicatives i especialment conscienciació de tot allò que podem modificar al nostre àmbit per tal que sigui efectiva la idea radical de que les dones som persones.