Companyes,/ys volem matisar el comunicat que ha enviat CCOO referent a hipotètics costos per realització de demandes.
Com ja us hem comunicat en diferents ocasions, el pagament a advocades en conflictes col·lectius, o denúncies a Inspecció de Treball, ho assumim els i les treballadores afiliades als sindicats mitjançant els pressupostos de les nostres organitzacions. Quelcom que creiem hauria de ser motiu de reflexió per tot/a treballadora que encara no participi en un projecte col·lectiu de defensa dels nostres drets.
Ara bé, alguns sembla que volen córrer per fer campanyes de descomptes i promocions sobre situacions innexistents.
Que una empresa perdi un conflicte col·lectiu no vol dir que no el compleixi necessàriament (el que suposaria la interposició de demandes col·lectives individuals per a exercir el pagament). Caldria veure què fa l’empresa en aquest cas. Per exemple, EDS va abonar el pagament d’antiguitat sense que calgués fer-ho.
L’altre situació que menciona CCOO, el cas del pla de pensions, tampoc no té res a veure amb aquest escenari. En cap moment es va fer un conflicte col·lectiu previ sino que es va procedir directament a la demanda de quantitats plurals.
Per tant, no feu ni cas al comunicat dels companys de CCOO a Consultoria Sant Cugat, que semblen més interessats a vendre motos oferint descomptes per situacions innexistents que per explicar clarament els fets.
Creiem que és necessari que t’afilïis al sindicat que creguis defensa millor els teus drets. Però aquesta decissió ha de ser fruit de la teva reflexió i no de que et prenguin el pèl.
Esperem esdeveniments legals i ja anirem informant.